Rada Programowa
XVI Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego
Gdańsk, 14-17
września 2016 r.
Komunikat
zjazdowy
Po obradach mailowych Rada Programowa
Zjazdu sformułowała zasady i wyznaczyła terminy zgłaszania grup tematycznych.
Podstawowe zasady uczestnictwa w
Zjeździe:
- Jeden uczestnik Zjazdu może wystąpić maksymalnie w dwóch rolach:
- prowadzącego/prowadzącej obrady grupy/sympozjum/sesję oraz
- wygłaszającego/wygłaszającej jeden referat.
- Nie można w trakcie Zjazdu wygłosić dwóch referatów/przedstawić dwóch czy więcej „opowieści” w dowolnej formie (plakat, referat wyłożony etc.).
- Referenci grup tematycznych nie mogą rekrutować się z jednego zespołu badawczego/instytutu/uczelni/wydziału itd.
Grupy tematyczne
- Jedną grupę tematyczną zgłaszają:
- minimum dwie osoby,
- osoby te muszą być członkami PTS z opłaconą składką za ostatni rok,
- osoby te muszą pochodzić z dwóch różnych ośrodków akademickich/badawczych ,
- przynajmniej jedna z osób zgłaszających grupę tematyczną musi legitymować się stopniem lub tytułem naukowym,
- grupa tematyczna może być również zgłoszona w imieniu sekcji PTS z zachowaniem ww. zasad.
- Można wygłaszać referat w grupie, którą się jednocześnie prowadzi. Trzeba jednak pamiętać, że z dwójki prowadzących grupę tematyczną, tylko jedna osoba może wygłosić referat. Druga, jeśli chce wygłosić referat, musi sobie poszukać innej grupy.
- Podstawową „jednostką” jest grupa z pięcioma referatami, ale grupy popularne mogą mieć dwa moduły po pięć referatów, czyli łącznie dziesięć. Jest to maksymalna liczba referatów wygłaszanych.
- W każdej grupie tematycznej można dodatkowo dopuścić „wyłożenie” do pięciu referatów.
- Organizatorzy grupy decydują w jakiej formie referaty będą prezentowane. Mogą być to tradycyjne wystąpienia, ale grupa może mieć także formę debaty, dyskusji panelowej itd. Na prośbę organizatorów grupy w programie Zjazdu oprócz wymienienia tytułów referatów może zostać odnotowana także wybrana forma prezentacji (np. dyskusja).
- Propozycje grup tematycznych należy nadsyłać do 31 października 2015 r.
- Zgłoszenia grup tematycznych należy wysyłać na adres kontakt@16zjazdpts.pl z adnotacją „grupa tematyczna”.
- W zgłoszeniu muszą się znaleźć:
- imiona i nazwiska wraz ze stopniami/tytułami naukowymi osób zgłaszających grupę,
- afiliacje instytucjonalne,
- wskazanie osoby kontaktowej z podaniem aktualnego adresu email,
- proponowany tytuł grupy tematycznej,
- abstrakt (do 300 słów).
- Rada Programowa apeluje, by podejmowana problematyka była możliwie szeroko zdefiniowana. Wszystkie grupy tematyczne muszą być otwarte dla zainteresowanych tą problematyką.
Spoko;D
OdpowiedzUsuń