1 września 2015

XVI Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny - komunikat



Rada Programowa XVI Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego
Gdańsk, 14-17 września 2016 r.

Komunikat zjazdowy

Po obradach mailowych Rada Programowa Zjazdu sformułowała zasady i wyznaczyła terminy zgłaszania grup tematycznych.
Podstawowe zasady uczestnictwa w Zjeździe:
  1. Jeden uczestnik Zjazdu może wystąpić maksymalnie w dwóch rolach:
    1. prowadzącego/prowadzącej obrady grupy/sympozjum/sesję oraz
    2. wygłaszającego/wygłaszającej jeden referat.
  2. Nie można w trakcie Zjazdu wygłosić dwóch referatów/przedstawić dwóch czy więcej „opowieści” w dowolnej formie (plakat, referat wyłożony etc.).
  3. Referenci grup tematycznych nie mogą rekrutować się z jednego zespołu badawczego/instytutu/uczelni/wydziału itd.
Grupy tematyczne
  1. Jedną grupę tematyczną zgłaszają:
    1. minimum dwie osoby,
    2. osoby te muszą być członkami PTS z opłaconą składką za ostatni rok,
    3. osoby te muszą pochodzić z dwóch różnych ośrodków akademickich/badawczych ,
    4. przynajmniej jedna z osób zgłaszających grupę tematyczną musi legitymować się stopniem lub tytułem naukowym,
    5. grupa tematyczna może być również zgłoszona w imieniu sekcji PTS z zachowaniem ww. zasad.
  2. Można wygłaszać referat w grupie, którą się jednocześnie prowadzi. Trzeba jednak pamiętać, że z dwójki prowadzących grupę tematyczną, tylko jedna osoba może wygłosić referat. Druga, jeśli chce wygłosić referat, musi sobie poszukać innej grupy.
  3. Podstawową „jednostką” jest grupa z pięcioma referatami, ale grupy popularne mogą mieć dwa moduły po pięć referatów, czyli łącznie dziesięć. Jest to maksymalna liczba referatów wygłaszanych.
  4. W każdej grupie tematycznej można dodatkowo dopuścić „wyłożenie” do pięciu referatów.
  5. Organizatorzy grupy decydują w jakiej formie referaty będą prezentowane. Mogą być to tradycyjne wystąpienia, ale grupa może mieć także formę debaty, dyskusji panelowej itd. Na prośbę organizatorów grupy w programie Zjazdu oprócz wymienienia tytułów referatów może zostać odnotowana także wybrana forma prezentacji (np. dyskusja).
  6. Propozycje grup tematycznych należy nadsyłać do 31 października 2015 r.
  7. Zgłoszenia grup tematycznych należy wysyłać na adres kontakt@16zjazdpts.pl z adnotacją „grupa tematyczna”.
  8. W zgłoszeniu muszą się znaleźć:
    1. imiona i nazwiska wraz ze stopniami/tytułami naukowymi osób zgłaszających grupę,
    2. afiliacje instytucjonalne,
    3. wskazanie osoby kontaktowej z podaniem aktualnego adresu email,
    4. proponowany tytuł grupy tematycznej,
    5. abstrakt (do 300 słów).
  9. Rada Programowa apeluje, by podejmowana problematyka była możliwie szeroko zdefiniowana. Wszystkie grupy tematyczne muszą być otwarte dla zainteresowanych tą problematyką.
Treść komunikatu na stronie PTS

1 komentarz: